jueves, 6 de octubre de 2016

Mitologia romana

Aquesta setmana hem començat a treballar les divinitats romanes. La mitologia romana representa el conjunt de déus i creences de procedència diversa que conformaven el pensament religiós a l'Antiga Roma. En un inici, la mitologia consistia en la creença en una sèrie de déus amb funcions específiques, però sense les narracions llegendàries característiques de la mitologia grega. Més endavant, però, a la darrera part de la República, els romans escrigueren històries sobre els seus déus equivalents als déus grecs, tot això va ser fruit de les conquestes militars i els contactes militars i culturals amb els grecs i els etruscs.

A continuació teniu una taula resum de les correspondències entre déus grecs i déus romans. Us pot servir per esquematitzar els conceptes.

Extret de: http://blocs.xtec.cat/ceipcirera5/2010/03/12/els-deus-romans/

A continuació, teniu el Power Point explicat a classe per poder-lo descarregar per estudiar.

Els déus romans from Sílvia Montals


Us pot fer certa gràcia el fet que s'ha creat una taula periòdica de mitologia. Us deixo l'enllaç a continuació. També trobareu un enllaç que us durà a fer un qüestionari sobre els déus romans (important per estudiar pel següent examen).

http://aliso.pntic.mec.es/agalle17/tabla/index.html   (TAULA PERIÒDICA)
http://alerce.pntic.mec.es/~rmarti41/actividad/dieux.htm (QÜESTIONARI)
http://www.xtec.cat/~mespuna/zeus/html/naixemen/germans.htm  (EXERCICI REPÀS)

PROJECTE

Aquest trimestre farem una activitat-projecte de la matèria. Aquesta activitat consistirà a recrear, mitjançant una de les Eines TIC que teniu en una de les pestanyes de la part superior del blog, un mite d'algun déu o semidéu que us hagi cridat l'atenció. Podrà ser un còmic, una pel·lícula animada, etc. Quan ho tingueu fet ho penjarem en el blog!

Podeu formar grups o parelles per dur-lo a terme. A classe en parlarem més.

EXERCICI

Quina és la vostra divinitat preferida? Per què us crida l'atenció? Argumenteu la vostra resposta.

 

12 comentarios:

  1. El millor Déu de l'olimp és Apol·lo (Apol·lo)

    ResponderEliminar
  2. El meu déu preferit és Bacus, perquè viu content i sense cap tipus de preocupació . Sap com viure la vida.

    ResponderEliminar
  3. Hola Sílvia, la meva divinitat preferida és Afrodita (Venus) hem crida molt l'atenció el seu naixement i tots els amants que va tenir, ja que en classes has comentat que dedicarem una classe sencera a parlar-hi d'això. Apart des de petita havia escoltat històries d'ella i sempre m'ha cridat l'atenció.

    ResponderEliminar
  4. El meu déu preferit és Mercuri, perquè és un bon missatger i el comerç se li don bé.

    ResponderEliminar
  5. La meva deessa preferida podria ser Minerva (Atena) degut al seu caràcter i a la seva saviesa amb la qual em sento identificada, tot i que amb Venus (Afrodita) també em sento bastant identificada ja que és la deessa de l'amor i es una cosa que a mi m"agrada molt.

    ResponderEliminar
  6. El meu deu preferit, si es que puc escollir d'entre tants, és Júpiter (Zeus) per tot el que li va passar amb el seu pare de petit, pel seu matrimoni i les aventures amb moltes dones.. No sé, em crida l'atenció i em sorprèn

    ResponderEliminar
  7. El meu deu preferit, si es que puc escollir d'entre tants, és Júpiter (Zeus) per tot el que li va passar amb el seu pare de petit, pel seu matrimoni i les aventures amb moltes dones.. No sé, em crida l'atenció i em sorprèn

    ResponderEliminar
  8. El meu deu preferit és Cupido, ya que és un nen que mai creix i sempre quan parlem d'amor ell està present. I m'agrada que hagi heredat el mateix poder que la seva mare. Això de que una persona pugui enamorar a dos nomes per una fletxa, m'agrada molt.

    ResponderEliminar
  9. El méu Déu preferit és Júpiter (Zeus) doncs va tenir moltes experiències i és el més interessant i el més difícil d'analitzar doncs va ser el més important i el "Déu dels Déus".

    ResponderEliminar
  10. El meu Déu preferit és Venus (Afrodita), ja que em crida molt l'atenció el fet de que hi hagi dues teories sobre com va nèixer, i m'encanta la primera teoria de les dues, que neix de l'escuma del mar en caure els testicles d'Urà. Apart de que m'agrada que sigui la deesa de la bellesa i l'amor.

    ResponderEliminar
  11. El meu Déu preferit és Venus (Afrodita), ja que em crida molt l'atenció el fet de que hi hagi dues teories sobre com va nèixer, i m'encanta la primera teoria de les dues, que neix de l'escuma del mar en caure els testicles d'Urà. Apart de que m'agrada que sigui la deesa de la bellesa i l'amor.

    ResponderEliminar